Sales Support
Wat doet een Sales Support?
Een sales support benadert klanten en prospects om een product of dienst aan te bieden. Als sales support doe je acquisities voor klanten en ondersteun je de salesmensen. Je moet klanten proberen over te halen door middel van een gesprek over de voordelen en / of meerwaarde van een product. Je handelt dus als sales support het gehele verkooptraject af, vanaf het eerste contact met de klant tot aan de uiteindelijke afhandeling van de verkoop.
Wat moet je kunnen als Sales Support?
Voor een sales support medewerker is het contact met de klant erg belangrijk. De Sales support moet namelijk goed kunnen aanvoelen wat de wensen en behoeften van de klanten zijn. Daarnaast moet de sales support de klant goed adviseren en kunnen overtuigen van de kwaliteit van de aangeboden diensten of producten.
Taken die een medewerker Sales Support op zich kan nemen
- Sales uitvoeren van taken ter ondersteuning van de verkoop van de diensten/producten
- Verkoopafspraken met klanten inplannen
- Opzetten van online kalender systeem om afspraken te maken
- Online verkooppagina (landing page) maken en publiceren
- Aanvragen nieuwe domeinnamen
- Stappen vastleggen en standaard documentatie maken benodigd om de deal te sluiten
- Offertes opstellen en versturen
- Algemene voorwaarden bijhouden
- Garantieverklaringen bijhouden
- Nabellen/opvolgen van leads
Skills
- Goed contact kunnen hebben met klanten
- Goed kunnen aanvoelen wat de wensen en behoeften van de klant zijn
- De klant goed kunnen adviseren én kunnen overtuigen
- Samenwerken, er wordt namelijk vaak gewerkt in een team van verkopers